2010. július 11., vasárnap

bazsalikom

Csudafinom fűszerillat lengi be a kis házat! Délelőtt elcsomagoltam a levendulákat, szép kis dobozokba tettem a kandírozott borsmenta-leveleimet. Tegnap friss zsályát és rozmaringot szedtem, s még itt illatozik a bazsalikom is... mennyei volt tegnap: egy kis édes sárgadinnyét néztem ki magamnak a piacon! Nosza, összevágtam a húsát: kellett bele egy sóhajtásnyi porcukor, mert azért még nem volt az igazi. Aztán beleaprítottam néhány friss bazsalikom-levelet, egy pár csöpp citromlé: a nyár, a forró július ízei az estében!
www.ehetovirag.hu
És el kell még mesélnem azt is, hogy a szomszéd faluban borfesztivál is volt tegnap. De nem akármilyen, mert miseborok is szerepeltek a borverseny palettáján! Szívélyes magyar vendégszeretet élvezhettünk: burgonyagombóc-leves, köleskása-leves, lestyánnal, ahogyan az dukál! S aztán egy ottani különlegességet kóstolhattunk: egy pörkölt félét, amelyben nyers házikolbász és füstölt hús főtt... hát kellett is az alap sokféle bornak...

Nincsenek megjegyzések:

Mesélek a bornak - arról, hogy a jó tettek a legfurcsább helyeken is születhetnek

  Ragyogó őszi nap volt, amiről Hamvas Béla úgy ír, hogy „arany napok”. Amikor a lomb minden rezdülésében ott a fény, a szín, a ragyogás. Im...