2010. május 28., péntek

az árvácskáknak lejárt az idejük...


Egy kedves barátnőmet látogattam meg, éppen az árvácskás ágyását nyáriasította. Időben érkeztem, így amíg ő a növényeket szedegette ki tövestül, én addig a virágokat csipkedtem le egyenként.
Így, egy nagy kosárnyi árvácska-virág olyan csodálatos méz-illatot áraszt! Egy nagy dobozban hűvösre tettem, hogy amíg elkészül a vacsora, ne hervadjanak! Bár ebben a szép időben nem is főzni, inkább sétálgatni, fotózgatni lenne kedvem, de hát a munkának is kell haladnia! Egy jó kis pikáns fokhagymaleves készül, friss zöldfűszerekkel, zsenge fokhagymazölddel, s sajtos pirítóst kínálok majd hozzá. S azután a kedvenc csicseriborsó-fasirtom, ropogós bundában sült zsályalevéllel, s összedobok egy üde saláta-költeményt.
Azután meg elő az árvácskákkal: nem kis munka lesz, de közben mélyen szántó gondolataimba merülök, vagy épp dalolok hozzá, ha senki se hallja...

Nincsenek megjegyzések:

Mesélek a bornak - arról, hogy a jó tettek a legfurcsább helyeken is születhetnek

  Ragyogó őszi nap volt, amiről Hamvas Béla úgy ír, hogy „arany napok”. Amikor a lomb minden rezdülésében ott a fény, a szín, a ragyogás. Im...