2014. október 20., hétfő

Az én városom 1.

Gül Baba
Akik ismernek, tudják, és már talán itt is írtam róla: jó ideje úgy járom a várost, mint egy idegen. Dolgaim intézése közben fényképezek, rácsodálkozom olykor: milyen szép, vagy éppen érdekes ez a város. És mindig vannak felfedezetlen területek- legalábbis számomra. Ilyen volt a mai nap is, amikor Benkő Ági (VirÁgi) hívott találkozóra - persze, a Virágkonyha ürügyén -  Gül Baba türbéjéhez. Jártatok már ott? Nos, eddig még én sem, csak tudtam, hogy VAN. És hogy a gül, törökül a rózsa. Újabb kis csemege az Én városomból.









" A Rózsadomb délkelti lejtőjén - támfalakkal övezett kis kertben - áll Gül baba síremléke. Gül baba - kinek híre ma is jól ismert az egész mohamedán világban - a kis-ázsiai Sivasz tartomány Merzifun városában született. Az iszlám egyik szerzetesrendjének - a bektasi dervisrendnek a tagjaként a szultánok egész sorát szolgálva hirdette a Korán igéjét." Bővebben: http://www.museum.hu/muzeum/Gul_Baba_Turbe_es_rozsakert/aktualis?f

Ha tetszett, látogass el máskor is! Kedveld a közösségi oldalamat, ahol napról-napra új virágos érdekességeket találsz: katt!

Nincsenek megjegyzések:

Mesélek a bornak - arról, hogy a jó tettek a legfurcsább helyeken is születhetnek

  Ragyogó őszi nap volt, amiről Hamvas Béla úgy ír, hogy „arany napok”. Amikor a lomb minden rezdülésében ott a fény, a szín, a ragyogás. Im...